Followers

Thursday, 29 December 2016

Minyak Tenang Anakanda by Ning Salmah

Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

Kalau anak atau bayi kita meragam tengah-tengah malam tu mesti ada sesuatu yang tak kena. Biasanya baby ni mudah sangat terkena kembung perut sebab baby sekarang ni da tak tau sejuk. Selimut pun tak nak. Kalau selimutkan pun mesti dia tendang je pada hal mak ayah dia da menggigil sangat tahan sejuk tidur dalam aircond. Mana tak kembungnya perut baby kalau gitu kan...


Minyak Tenang Anakanda by Ning Salmah


Bila bayi ni kalau da kembung perut mesti dia tak selesa da nak tidur. Mesti dia akan meragam je sepanjang malam. Macam mana la kita nak tidur kalau bayi kita menangis je sepanjang malam kan? Tak kan la kita sampai hati nak biarkan anak kecil tu menderita tahan sakit perut sorang-sorang kan...


Minyak Tenang Anakanda by Ning Salmah


Faktor-faktor yang menyebabkan bayi kembung perut


Biasanya masalah kembung perut dikalangan bayi ni terjadi mungkin disebabkan oleh beberapa faktor seperti di bawah ni:-

* Minum susu yang da basi
* pakai pakaian yang nipis
* perut masuk angin sebab tidur tak berselimut
* termakan benda-benda kotor (kuman dan bakteria) disebabkan oleh tabiat bayi yang suka mengutip dan menelan sampah di lantai
* terlalu banyak minum air kosong
* kurang makanan solid 
* memakai pampers yang penuh dengan air kencing atau najis terlalu lama


Minyak Tenang Anakanda by Ning Salmah


Tanda-tanda bayi mengalami kembung perut


Antara tanda-tanda bayi anda sedang mengalami gejala kembung perut ialah seperti yang dinyatakan dibawah:-

* Meragam serta menangis tengah-tengah malam
* cirit-birit dan muntah-muntah
* tidak berhenti menangis walaupun dipujuk dan didukung berkali-kali
* menangis dan menjerit-jerit seperti kena rasuk dengan makhluk halus

Kalau korang perasan ada perubahan pada bayi korang baik la korang cepat-cepat cari apa-apa alternatif untuk merawat masalah kembung perut bayi korang tu sebagai contoh dengan menggunakan Minyak Tenang Anakanda by Ning Salmah.


Minyak Tenang Anakanda by Ning Salmah



Apakah keistimewaan Minyak Tenang Anakanda?

  • Minyak Tenang Anakanda ini dirumus khas dengan pati herba tradisional yang telah digunakan selama 5 generasi.
  • Campuran bahan ini disediakan khusus untuk kegunaan bayi baru lahir, sehinggalah kanak-kanak yang sudah besar.
  • Minyak ini boleh dikongsi untuk seisi keluarga, terutamanya untuk sesiapa sahaja yang tidak suka menggunakan minyak herba yang panas atau berangin.

Herba-herba semulajadi yang digunakan adalah seperti berikut:


Minyak Kayu Putih - Eucalyptus Oil
Membantu dengan kahak dan selsema dan mempunyai ciri-ciri antiseptik

Minyak Buah Pala - Nutmeg Oil
Melancarkan pencernaan dan mengurangkan angin/kembung

Minyak Cengkih - Clove Oil 
Membantu sirkulasi darah dan masalah kulit

Minyak Daun Pudina - Peppermint Oil
Mempunyai bau yang menenangkan dan mempunyai ciri-ciri antibakterial. Juga bagus untuk angin dan kembung.

Gabungan herba-herba terpilih ini juga mampu mengatasi masalah-masalah biasa yang dialami oleh bayi baru lahir seperti kembung perut, batuk, selsema dan masalah kahak.


Minyak Tenang Anakanda by Ning Salmah


Mengapa Minyak Tenang Anakanda wajib menjadi minyak pilihan seisi keluarga?


Minyak Tenang Anakanda sesuai dijadikan minyak pilihan seisi keluarga kerana ianya berbeza dengan minyak bayi yang lain. Perbezaannya ialah:

  • Minyak Tenang Anakanda tidak panas serta sesuai untuk kulit bayi dan kanak-kanak
  • Minyak Tenang Anakanda mudah meresap bila disapu berbanding minyak telon yang lain
  • Sesuai untuk semua jenis kulit bayi dan kanak-kanak. Boleh juga disapu kepada bayi jika terkena gigitan nyamuk dan serangga
  • Minyak Tenang Anakanda ini hanya mengandungi bahan-bahan herba tropika yang suci serta tiada unsur alkohol atau seumpamanya
  • Harganya juga mampu milik dan dibotolkan dalam kuantiti 100 ml, boleh bertahan 2-3 bulan

Minyak Tenang Anakanda by Ning Salmah

Minyak Tenang Anakanda ini cuma berharga RM53.00 sahaja untuk satu botol (100ml).

Untuk sebarang pertanyaan, pembelian, dan penghantaran sila hubungi pengedar sah Minyak Tenang Anakanda by Ning Salmah ini di talian 0126992604.

Atau hantar SMS/Whatsapp
"Minyak" 
ke 0126992604

Selain itu, untuk mendapatkan maklumat berkaitan dengan Minyak Tenang Anakanda by Ning Salmah ni anda juga boleh layari laman web jualan dan Facebook Minyak Tenang Anakanda by Ning Salmah seperti yang tertera di bawah ni.

Laman web 1: http://ningsalmah.com/
Laman web 2: http://ningsalmah.com/v1
Facebook: https://www.facebook.com/ningsalmah

2 comments: