Followers

Thursday, 18 February 2016

Tips Cara Mudah & Cepat Menaikkan Pagerank Blog Anda

Bukan senang nak menaikkan pagerank blog kita di laman carian di internet. Kebiasaannya ia memerlukan teknik yang rumit seperti teknik SEO yang dilakukan oleh pakar webmaster/SEO. Ada satu cara mudah untuk menaikkan pagerank blog anda, tetapi ia berdasarkan kepercayaan dan prinsip “Honesty Is The Best Policy” atau dalam bahasa Melayunya  ” Kejujuran Adalah Strategi Terbaik”.

Apa manfaat yang akan anda peroleh dari teknik ini?
1. Blog anda akan kebanjiran traffic/pengunjung secara luar biasa hari demi hari, tanpa harus susah-susah memikirkan SEO atau berpenat-penatan melakukan promosi di pelbagai tempat di dunia online.
2. Blog anda juga akan kebanjiran backlink secara signifikan hari demi hari, tanpa perlu susah-susah memburu link di pelbagai tempat di dunia internet.

Sumber: Google
Bagaimana caranya menaikkan pagerank blog saya?
Apa yang harus anda lakukan adalah dengan mengikuti langkah-langkah berikut :
Buatlah posting artikel seperti posting saya ini, atau copy-paste artikel ini. Kemudian beri tajuk sesuka anda (sebab ini merupakan SEO buat web/blog anda sendiri).
Kemudian letakkan Link-Link di bawah ini pada artikel anda tersebut di blog/web anda.
15. Qiya Saad


PERATURAN :
Sebelum anda meletakkan Link-Link tersebut diatas ke dalam posting web/blog anda, hapuskan/delete Link nombor 1 yang tulisannya saya boldkan.
Setelah link no 1 hilang dari urutan link,  setiap link anda naikkan 1 level ke atas. Yang tadinya no 2 naik menjadi no 1, yang tadinya no 3 menjadi no 2, yang tadinya no 4 menjadi no 3 dan begitu seterusnya. Setelah itu masukkan Link anda pada urutan Paling bawah    ( no 15 ).
Ingat!!! Jangan ubahkan urutan daftar link dan jangan lupa masukkan link pada setiap perkataan.  Apabila ada blogger yang berminat dengan method ini berjaya menduplikasi teknik ini, contohnya jika 5 blogger yang bergabung maka jumlah Backlink yang anda dapat adalah:
Posisi anda 15, jumlah backlink = 1
Posisi 14, jumlah backlink = 5
Posisi 13, jumlah backlink = 25
Posisi 12, jumlah backlink = 125
Posisi 11, jumlah backlink = 625
Posisi 10, jumlah backlink = 3.125
Posisi 9, jumlah backlink = 15.625
Posisi 8, jumlah backlink = 78.125
Posisi 7, jumlah backlink = 390.625
Posisi 6, jumlah backlink = 1.953.125
Posisi 5, jumlah backlink = 9.765.625
Posisi 4, jumlah backlink = 48.828.125
Posisi 3, jumlah backlink = 244.140.625
Posisi 2, jumlah backlink = 1.220.703.125
Posisi 1, jumlah backlink = 6.103.515.625
Daripada semua keywords/katakunci yang anda gunakan, bayangkan jika ini berjalan dengan sempurna maka anda akan memperoleh 6.103.515.625 external link yang berasal dari berbagai blog yang anda tidak akan pernah bayangkan sebelumnya. Belum lagi apabila ada pengunjung blog anda dari Link List yang tersebut diatas maka secara automatik anda akan memperoleh traffic ke web/blog anda juga. Ingat!!! turutannya…anda harus mulakan blog anda dari urutan paling bawah (no 15) sehingga terhasil backlink ke blog anda.
Jangan salahkan saya apabila anda tidak mengikuti cara ini dengan betul dan Link anda tiba-tiba berada pada urutan no 1. Mulai lah pada urutan paling bawah(no 15). Bolehkah Anda melakukan tindakan tidak jujur dengan menyabotaj method ini, contohnya “menghilangkan semua link asal” lalu di isi dengan link web/blog anda sendiri…? ….Boleh, tetapi method ini akan tidak berfungsi secara maksimum. Kejujuran adalah strategi terbaik…..Saya yakin bahawa kita semua tak ingin menjatuhkan kredibiliti diri sendiri dengan melakukan tindakan murahan seperti itu…


Catatan asal : Sila copy saja artikel ini. Anda boleh memberi sedikit keterangan terlebih dahulu atau dengan mengubah beberapa bahagian dari artikel tanpa men “confius” kan pembaca anda. Semoga cara ini dapat berjalan sesuai harapan kita bersama. Believe it!
PS: Artikel ni saya copy je. Menjadi ke tidak tak dapat nak dipastikan lagi. Just cuba je dulu. Kalau boleh naikkan page rank (PR) alhamdulillah. Tapi sebenarnya teknik ni guna kaedah backlink (pautan semula) dan external link (pautan luar) yang kebanyakan Blogger tau yang mana dua cara ini sangat penting untuk naikkan PR. Kata Blogger Hasrul Hassan plak, ramai Blogger anjurkan segmen sebab nak dapatkan backlinks yang berkualiti.

13 comments:

  1. Thnks infonya..sy pun x pndai nak brseo ni
    Msh kurang fhm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama..saya pun tak pandai juga..masih belajar lagi dari Blogger-blogger yang lebih senior..:)

      Delete
  2. ohhh....saya pun pening kepala, lastnya, malas nak fikir pasal benda-benda ni..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba la cara ni plak.mungkin jadi..jangan la cepat putus asa..kena rajin jenguk blog otai..:)

      Delete
  3. memang bagus ada entri macam nie... sebagai blogger memang kena rajin study keperluan blog, bukan sekadar menulis. Walaupun saya sendiri selalu ketinggalan... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya memang banyak entry tentang pagerank ni..kena rajin cari kat Google..:)

      Delete
  4. Boleh copy paste ker tip tersebut?

    ReplyDelete
  5. Boleh copy paste ker tip tersebut?

    ReplyDelete
  6. So, macam mana? Dah okay tak? Saya nak try jugak ni... alang-alang...jom join GA saya:

    http://www.stanzaku.com/2016/02/ga-header-blog-logo-atau-cover-photo-fb.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teknik ni untuk banyakkan backlinks dan external links.lagi ramai copy entry ni, ikut step kat atas tu dan sebarkan mesti jadi sebab dapat banyak backlinks..So cuba la dlu ye..:)

      Delete