Followers

Tuesday, 20 August 2013

Kenapa Ada Mak yang Sanggup Dera Anak Sendiri??

Salam..

Kalau buka je Buletin Utama TV3 mesti tajuk-tajuk utama dia pasal kes bayi kena dera..Kebanyakkannya kena dera dengan pembantu rumah dari Indonesia ataupun lebih mesra di panggil 'amah'..Tapi ada jugak kes yang kena dera dengan mak sendiri..hah?betul ke? betul..sumpah saya tak tipu..memang ada kes macam ni..tapi sebelum ini jarang la dengar kan..kalau kes buang bayi tu banyaklah..tapi sekarang ini entah kenapa la sampai boleh jadi teruk sampai macam ni..tak ada perasaan ke mak cik oi??tu anak engkau la..bukan anak kucing nak campak-campak macam binatang tu..harimau pun tau sayang anak la!! huh..panas betul hati ni kalau sampai kat cuping telinga cerita-cerita yang macam ni!!

Satu perkataan yang paling sesuai untuk orang macam ni adalah Z A L I M..pandai baca tak mak cik?haaa..betulkan diorang ni tergolong dalam golongan orang-orang yang zalim? mengaku jela ye..sedar-sedar dan insaflah dengan perbuatan tu..anak tu tak berdosa..nakal tu biasalah, nama pun budak-budak.. apa yang budak-budak tau? ce cite...haaiii..tak larat da nak mengeluh pasal ni..sebab tu luahkan perasaan kat sini..kalau ada makcik-makcik yang kejam terbaca entry ni, tolonglah ye..tolong jangan dera anak lagi..kesianlah kat diorang..buat zalim dengan binatang pun berdosa inikan pula dengan anak sendiri..cuba renung muka anak-anak tu lama-lama..kesian kan?? Kalau korang tertekan sekali pun dengan macam-macam masalah hidup yang tak sudah-sudah tu tak kan lah sampai darah daging sendiri yang korang kandung 9 bulan 10 hari tu sanggup korang sakitkan..fikirlah ye..

Saya rasa doa memohon keampunan ni sangat sesuai untuk diamalkan tak kira lah korang rasa pernah buat zalim ataupun tak..So, sama-samalah kita berusaha untuk melakukan kebaikan ye..

doa, mohon, keampunan, kesayangan, mengelak, dari, kezaliman, dosa, dari, Allah



No comments:

Post a Comment